Wedstrijdverslag

Uffelte 1 wint 1e competitiewedstrijd

Bron: www.voetbalnoord.nl

De eerste competitiewedstrijd voor VV Uffelte was een uitwedstrijd naar Hijken tegen de Hijken-Hooghalen Combinatie. Na een goede bekeruitslag tegen Havelte, deze derby tegen een tegenstander in de 4e klasse ging met 0-2 naar de groenhemden, wou de selectie hier een goed gevolg aan geven.

De wedstrijd tegen HHCombi begon voor Uffelte niet goed, de thuisploeg had het betere voetbal en de eerste 15 minuten de druk naar voren. Na dit eerste kwartier kwam Uffelte beter in de wedstrijd, dit resulteerde in de 18e minuut tot een corner die door Nick Molenkamp onberispelijk werd ingekopt voor de 0-1. Na dit doelpunt werd Uffelte sterker en behield de druk naar voren, na balverlies op het middenveld van HHCombi werd meteen de diepte gezocht bij Uffelte die resulteerde in de 22 minuut tot de 0-2 dankzij Pascal Pekel. Nadat de 0-2 viel wist Uffelte niet goed hoe er gevoetbald moest worden, druk naar voren houden of juist de kansen afwachten. Hierdoor kon HHCombi het initiatief in de wedstrijd wederom overnemen en in de eerste helft nog een aantal maal gevaarlijk doorkomen. Hoewel er geen grote kansen werden gecreëerd door HHCombi waren ze de betere ploeg.

In de tweede helft begon HHCombi sterk, met meteen vanaf de aftrap een 1 op 1 situatie met keeper Roy Hendriks, maar die redde bekwaam. Verder speelde de thuisploeg de bal achterin rond en wachtte totdat er vanaf het middenveld een speler vrijkwam zodat er ruimte op het veld kwam. Hierna werd de voorhoede gezocht, maar deze is tijdens de wedstrijd te weinig gevonden om echte kansen te creëren. Mede door het centrale duo Nick Hendriks en Hendrik Drees werden veel ballen tijdens de aanval onderschept en kon Uffelte proberen een aanval op te bouwen. Tijdens het achterin rondspelen ging het mis bij HHCombi, er was geen beweging op het middenveld waarbij Uffelte gekanteld stond naar rechts. Toen de bal terug werd gespeeld op de centrale verdediger onderschepte Rick Meijer de bal en kon alleen op de keeper af en werd het 0-3 in de 58e minuut. Na deze goal leken de 3 punten in de tas te zitten. HHCombi begon juist beter te voetballen na deze goal en Uffelte begon juist achteruit te lopen. Dit resulteerde tot een aantal kansen, waaronder een hard schot op de lat en werd er vanaf een meter of 7 keihard overgeschoten.

HHCombi kwam niet meer tot scoren tijdens de wedstrijd en de 3 punten gingen mee naar Uffelte, een goed begin van de competitie.